Çocuklar evden sonra en çok okullarında vakit geçirdiklerinden okullardaki renk ve ışığın çocuklar üzerinde oldukça etkisi vardır.
Bir sınıfın en önemli karakteristik özelliklerinden biri de ışıklandırmadır. Birçok farklı unsuru görmeye imkan sağlar. (Fielding, 2000; Lyons, 2003) Öğrenme materyalleri için uygun görsel ortam yaratmak, o işe ehemmiyet vermeyi gerektirir. Görsel ortam, öğrencinin görsel uyaranı algılama becerisini, fikrini, düşüncesini, tutumunu ve performansını etkiler. Dunn (1985) bir okulun ışığının tüm eğitim sisteminin en etkin, en belirleyici unsurlarından olduğu üzerinde ısrar etmiştir. İyi bir ışıklandırmanın estetikten öte psikolojik olarak etkilerini bulmuştur. Luckiesh ve Moss (1940) da 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin test sonuçlarının iyi aydınlatılmış bir sınıfta, kötü aydınlatılmış bir sınıfa göre daha iyi olduğunu bulmuşlardır. Philips (1997)’e göre de iyi bir ışıklandırmayla öğrencinin performansı arasında direkt bağlantı bulunmaktadır. Rouner (1982)’ye göre de ışıklandırma o kadar önemlidir ki, mevsimsel duygu durumu değişikliklerinde bile kişinin etrafındaki parlak ışığı artırmışlardır. Kötü ışıklandırma, huzursuzluk ve rahatsızlık hissi verir.
Doğal ışık öğrencileri rahatlatır, konsantrasyonu arttırır ve çocuklardaki hiperaktiviteyi azaltır. (Dunn and Dunn, 1993; Brand, Dunn & Greb, 2002)