Franke Mahnke (1987) eğitim alanlarında rengin önemini şöyle açıklar:
‘’Rengin yararına renk, yapıcı küçük bir iş başarır, tıpkı kasvetli ortamların hiç yapıcı bir şey başarmadığı gibi… Eğitimdeki önderler, liderler okulun fiziki tesisinin, eğitim ve çalışma ortamına psiko-fizyolojik katkısının hayati önem taşıdığını anlamalılar. Uygun renkler, göz sağlığını koruma, yaratıcı ve üretken bir alan sağlama, fiziksel ve ruhsal sağlığı koruma için önemlidir. Sinirlilik, huzursuzluk, ilgi kaybı ve davranış problemlerinin çoğu hatalı koşullardan, ortamlardan, planlanmamış ışık ve renklerden kaynaklanıyor.‘’
Araştırmalar farklı renklerin ışıklarının kan basıncını, nabzı ve nefes oranlarını, beyin aktivitesini ve bioritimleri değiştirdiğini göstermektedir. (Gruson, 1982) Çocuklar, öfkelerini, duygusal kaygılarını, duygu değişimlerini serbest bırakabilecekleri aktivite, oyun alanları ararlar. Bu alanlarda Filli Boya renk kartelasının sıcak renkleri aktiviteyi arttırmak, soğuk renkleri de sakinleştirmek, gevşetmek için kullanılabilir.